Gsm: 0476 32 14 65 0476 32 14 65

WAT KAN IK ETEN ALS LUNCH?

Ik adviseer mensen vaak om een gezonde gevulde salade of een gezonde gevulde soep te nemen. De salades kun je steeds de avond ervoor klaarmaken en in een afgesloten doosje meenemen. Olie en azijn neem je apart mee.

Vaak krijg ik van veel mensen te horen “ik kan geen salades meenemen naar het werk”. Vaak kunnen deze mensen de salades niet koel houden. Neem dan bijvoorbeeld een klein koeltasje mee waarin je je salade kan bewaren. Tegenwoordig kan je dit ook overal kopen.

Wat ik ook vaak doe, is de avond ervoor wat meer koken en de restjes de dag nadien opeten.

Is er een alternatief voor pasta ’s avonds bij het diner?

Zeker en vast. Laat de witte en volkoren pasta weg uit je menu. Ja je leest het goed ook de volkoren pasta laat ik vaak weg als je wil afslanken. Vervang deze door quinoa of de zoete aardappel en eet ’s avonds vooral veel groenten.

Eet jij wel eens zoete aardappel?

Je kan er ook lekkere frietjes meemaken.

Ikzelf laat ook af en toe de extra koolhydraten zoals pasta, brood of rijst weg. Ik neem dan wat extra groenten. Je hebt die extra koolhydraten echt niet nodig. Het is simpel een gewoonte, een gewoonte die ons ook van jongsaf aan aangeleerd is.

Wanneer mensen starten met een gezonde levensstijl hebben ze vaak ook nog voorraden van tarweprodukten in de kast liggen. Wat doe je hiermee dan?

Als je overgewicht hebt of je voelt je niet echt fit, dan zou ik deze zeker laten staan of weggeven.

Ben je goed op gewicht en voel je je goed in je vel, dan kun je af en toe eens een tarweprodukt eten en zo je voorraad opmaken. Zo kan je lichaam de pieken in je bloedsuikerspiegel wel verwerken.

Vaak denken mensen dat ze te weinig jodium binnenkrijgen als ze brood uit hun menu schrappen. Jodium wordt inderdaad kunstmatig aan brood toegevoegd via jodiumhoudend bakkerszout. Men heeft dit ooit gedaan om zo de mensen voldoende jodium binnen te laten krijgen maar daarom is brood nog niet gezond! Er zijn veel andere manieren om jodium voldoende binnen te krijgen. Denk dan maar eens aan aardbeien, broccoli, spinazie, kokosolie,…

Ook vragen mensen “mag ik nu helemaal geen brood meer eten?” Het antwoord hierop ken je het beste zelf. Als je geen buikvet hebt, grotendeels gezond eet en beweegt kan je af en toe wel eens brood of een aardappel eten. Dat is helemaal niet erg en zie het dan eerder als een beloning. Bijvoorbeeld als je op restaurant gaat of als er een leuke gebeurtenis is. Als je daarentegen wel een zwembandje hebt en je niet zo goed in je vel voelt probeer dan zeker eens 4 weken geen tarweprodukten te eten en je zult meteen het verschil voelen!

Mocht je graag meer weten over gezonde eetgewoonten of wil je nu echt eens die "goede voornemens" in praktijk omzetten, maak dan gerust eens een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek.

Cindy

0476/32 14 65

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Alles weigeren
Instellingen aanpassen
Sta alles toe
Cookie-instelling bewerken